Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) rögzíti a Bestof Kft. (1029 Budapest, Arany János u. 9/B, cégjegyzék szám: 01-09-691859) www.bestofkft.hu weboldalon elérhető online szolgáltatásainak a leírását és igénybevételének feltételeit. Kérjük, hogy amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a www.bestofkft.hu webáruházunknak, akkor szíveskedjen figyelmesen elolvasni az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló, vagy a www.bestofkft.hu weboldalra ellátogató felhasználó a honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja az alábbiakban ismertetésre kerülő Általános Szerződési Feltételeinket.

A Bestof Kft., mint a www.bestofkft.hu online kereskedelmi portál üzemeltetője fenntartja jogát a jelen Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására. A lényeges módosításokról a Bestof Kft. üzemeltető hírlevél formájában tájékoztatja felhasználóit, amit valamennyi felhasználónak a saját fiókjában megadott e-mail címre küld meg, amit a felhasználók a szolgáltatásaink ismételt igénybevételével fogadnak el. Ilyen esetekben természetesen az Általános Szerződési Feltételek módosított változata is megjelenik a weboldalunkon.

A szerződés megkötése kizárólag magyar nyelven történik, ezenkívül az ügyintézés, a tájékoztatás, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve is a magyar. A szerződésre Magyarország joga az irányadó. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem, vagy nem kellőképpen szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekre vonatkozó jogszabályok az irányadóak, így különösen „A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól” szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, valamint „A fogyasztóvédelemről” szóló 1997. évi CLV. törvény.

1. Fontosabb alapfogalmak az ÁSZF-ben

Eladó: a Bestof Kft., amely cég a www.bestofkft.hu weboldalon keresztül termékeket és/vagy szolgáltatásokat eladásra kínál a vásárlók részére.

A Bestof Kft. cégadatai az alábbiak:

  • Cégnév: Bestof Kft.
  • Székhely és levelezési cím: 1029 Budapest, Arany János u. 9/B.
  • Adószám: 10756386-2-41
  • Cégjegyzékszám: 01-09-691859,
  • Cégjegyzéket vezető törvényszék cégbírósága: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
  • Ügyvezető igazgató: Tóth András László
  • Elektronikus elérhetőség: info@bestofkft.com
  • Telefonos elérhetőség: +36-1 200-2822
  • Számlaszám: 10918001-00000039-98800001 UniCredit Bank Hungary Zrt.
  • A tárhely-szolgáltató adatai: Magyar Telekom Nyrt. (1013 Bp., Krisztina krt. 55.)

Webáruház: a www.bestofkft.hu weboldalon, és annak aloldalai alatt található online kereskedelmi áruház, amit a Bestof Kft. üzemeltet.

Vásárló: az a természetes személy, vagy jogi személy (gazdasági társaság, stb.), aki/amely a www.bestofkft.hu weboldalon a saját fiókon keresztül megrendelést adott le. Természetes személy esetén feltétel a 16. életévét betöltötte.

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (Polgári Törvénykönyv, Értelmező rendelkezések 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja szerint). Tehát minden olyan természetes személy vásárló fogyasztónak minősül, aki nem egy vállalkozás részére vásárolja meg az általa kiválasztott terméket és/vagy szolgáltatást.

Saját fiók: a felhasználó/vásárló a www.bestofkft.hu weboldalon regisztráció útján saját fiókot hozhat létre, neve, e-mail címe és jelszava megadásával.  A saját fiók menüpontokba szedve tartalmazza a felhasználó/vásárló által a regisztráció során, valamint a megrendelései leadásakor megadott adatokat, információkat, valamint a megrendeléshez kapcsolódó releváns dokumentumokat (jótállás, számla, stb.). A felhasználó/vásárló a regisztráció során és a megrendelése leadásakor köteles valós adatokat megadni. Felelős azért, hogy az általa megadott adatok megfelelnek a valóságnak, illetve a teljesség és az időszerűség követelményének. Amennyiben a www.bestofkft.hu weboldal üzemeltetőjének a tudomására jut, hogy a felhasználó/vásárló által megadott adatok köre nem valós elemeket is tartalmaz, jogosult a felhasználó/vásárló saját fiókjához való hozzáférését korlátozni, illetve őt a www.bestofkft.hu weboldal használatából kizárni.

Kosár: a felhasználó/vásárló saját fiókjának az a része, ahova a felhasználó/vásárló elhelyezheti azokat a termékeket és/vagy szolgáltatásokat, amelyeket meg kíván vásárolni.

Megrendelés: a vásárló a www.bestofkft.hu weboldalon található egy, vagy több általa kiválasztott termék és/vagy szolgáltatás vonatkozásában vételi ajánlatot tesz az eladónak, amelyet az eladó e-mail útján küldött visszaigazolásban elfogad, vagy elutasít.

Hírlevél: a Bestof Kft. üzemeltető által a hírlevél-szolgáltatásra feliratkozott felhasználóknak időszakosan, elektronikus úton (e-mail, SMS) küldött kereskedelmi üzenet, amely a www.bestofkft.hu weboldalt érintő változásokról, újdonságokról, kedvezményekről nyújt információkat, illetve az ÁSZF lényeges módosításairól tájékoztat.

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.

3. Rendelési információk

A megjelenített termékek kizárólag a www.bestofkft.hu webáruházunkon keresztül, online rendelhetőek meg, futár által történő házhoz szállítással vagy személyesen a megrendelő, vagy meghatalmazottja általi átvétellel.

A megvételre kínált termékek és szolgáltatások termékoldalán feltüntetett árak, magyar forintban megadott eladási árak, melyek az általános forgalmi adót már tartalmazzák (bruttó árak). A feltüntetett árak nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját, ennek lehetőségeiről és költségvonzatairól külön tájékoztatjuk a vásárlót a megrendelés folyamata során.

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menüpont alatt.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a megvásárolható termékek, szolgáltatások között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az üzemeltetői adatok között rögzített telefonszámon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.

A rendelés menete

  1. A kosár jelre kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.

    A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is azonban megrendelés előtt Önnek be kell lépnie a rendszerbe. Ezt csak akkor tudja megtenni, ha regisztrálja magát. A regisztrációt a következő menüpont alatt találja. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó Bejelentkezés emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. Belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön regisztrált e-mail címe és a kilépés gomb, amely segítségével elhagyhatja az áruházat.

  2. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött akkor a Pénztár gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.
  3. Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az üzemeltetői adatok segítségével.

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy Megrendelés lezárva visszaigazolást. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.

A megrendelésének folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Megrendelés követés menüpont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit Webáruházunkba küldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.

4. Regisztráció

Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

5. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9:00 órától 15:00 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 3-5 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a beszerzési körülményektől függően visszaigazolásunk szerint 10 munkanaptól akár 200 munkanapig is tarthat.

Cégünk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

6. A termékek feletti tulajdonjog átszállása

A vételár teljes kifizetéséig a termék a Bestof Kft. eladó tulajdonában marad. A termék feletti tulajdonjog a vételár hiánytalanul megfizetését követően száll át a vásárlóra.

7. VIS MAIOR

A VIS MAIOR fogalma alatt értendő minden olyan ok és körülmény (pl. természeti katasztrófa, háború stb.), amely előre nem látható, nem ellenőrizhető, és/vagy olyan, a Bestof Kft.-t érintő, de tőle független ok (pl. hosszan elhúzódó sztrájkok a beszállítóknál, vagy a szállítmányozásnál stb.), amelynek bekövetkezése lehetetlenné teszi a Bestof Kft. számára a jelen Általános Szerződési Feltételekben vállalt kötelezettségének a teljesítését.

A felek egyike sem vonható felelősségre a szerződéses kötelezettségek nem teljesítéséért abban az esetben, amennyiben azt részben vagy egészben Vis Maior eredményezi. Amennyiben a Vis Maior annak felmerülésétől számított 15 (tizenöt) napon belül nem szűnik meg, bármely fél – a másik fél egyidejű értesítése mellett – megszüntetheti a szerződést, anélkül, hogy a másik fél kártérítési igénnyel léphetne fel.

8. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjának fizetésének módja

A megrendelt termék fizetésének módja

  • Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.(bankszámlaszámunkat az üzemeltetői adatok között találja meg)
  • Személyesen történő teljesítés: Ez esetben Ön az üzemeltető székhelyén/telephelyén forintban fizeti meg a termék vételárát, vagy készpénzben, vagy bankkártyával.
  • Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott (ide a neve) futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben kifizetni. Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj még hozzáadódik.
  • Utánvéttel fizetés esetén a megrendelt terméket a csomag átvételekor a kézbesítőnek készpénzben kell kifizetni.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancialevelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Házhoz szállítás díjszabása

  • Az alábbi, 2018 évre érvényes szállítási költségek csak irányadóak, Magyarországra értendők, nettó összegek, melyek bizonyos esetekben módosulhatnak (pl. extra súly vagy túlméret).
  • Rendelési érték 0-200.000,- Ft között a házhoz szállítás díja: 6.500,- Ft.
  • Rendelési érték 200.001-450.000,- Ft között a házhoz szállítás díja: 15.000,- Ft.
  • Rendelési érték 450.001-650.000,- Ft között a házhoz szállítás díja: 25.000,- Ft.
  • Rendelési érték 650.001-1.000.000,- Ft között a házhoz szállítás díja: 30.000,- Ft.
  • Rendelési érték 1.000.000,- Ft felett 45.000,- Ft.
  • Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj a rendelés értékéhez hozzáadódik.

9. Szállítási határidő

Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 3-5 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 2-30 munkahét, visszaigazolásunk szerint.

10. Házhoz szállítási információk

A webáruházunk által kapott megrendeléseket a DPD, MPL és Liegl futárszolgálat futárai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8:00-17:00 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

11. Postai szállítással kapcsolatos információk

A postai küldemény elveszését, részleges elveszését, megsérülését, vagy megsemmisülését a kézbesítéskor, a kézbesítési okiraton azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat hiányában, a küldeményre vonatkozó egyéb okirattal a posta felé jogvesztő határidőn belül – vagyis a kézbesítési naptól számított 3 napon belül – a kárt azonnal jeleznie kell.

12. Elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) alapján a vásárlót, ha fogyasztónak minősül széleskörű elállási jog (a termék visszaküldésének joga, egyfajta visszaküldési garancia) illeti meg az interneten történő vásárlás esetén, és ezt a jogot néhány kivételtől eltekintve szinte minden esetben gyakorolhatja.

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (Polgári Törvénykönyv, Értelmező rendelkezések 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja szerint). Tehát jelen esetben minden olyan természetes személy/magánszemély Fogyasztónak minősül, aki nem egy vállalkozás részére vásárolja meg az adott, általa kiválasztott terméket.

Az elállási jog jelen ügylet során azt jelenti, hogy internetes vásárlás esetén – azaz interneten (távollevők között) megkötött szerződés esetén jogszabályi felhatalmazás (a fent nevezett Kormányrendelet) alapján a fogyasztó egyoldalúan, indokolás nélkül visszaléphet, és az általa vásárolt termék visszaküldése esetén az eladótól kérheti az általa fizetett összeg (így a termék vételára és a – amennyiben azt ő fizette – a szállítási költség) visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt a fogyasztónak nem volt lehetősége a termék megvizsgálására, kipróbálására illetve üzembe helyezésére.

Az elállási jog gyakorlásának feltételei, részletszabályai:

  1. Az elállási jog

    a) egy termék megrendelése esetén a termék átvételétől

    b) több terméknek egy rendelésben történő megrendelése esetén (amennyiben azok kiszállítása nem egyszerre történik) az utoljára átvett termék átvételétől

    c) több tételből/darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott/átvett tételnek vagy darabnak az átvételétől számított 14 naptári napon belül gyakorolható. A fogyasztónak nem szükséges indokolnia, miért kíván elállni a szerződéstől. Az elállási jogát a fogyasztó a szerződés megkötésének napja (azaz a termék megrendelésének visszaigazolása) és a termék megérkezésének/átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ebbe a határidőbe (14 naptári nap) a termék átvételének napja nem számít bele.

  2. A fogyasztó elállási jogát a Kormányrendeletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, azaz annak az eladó részére e-mail útján, vagy postai úton történő megküldésével gyakorolhatja. Ha az eladó a termék terméklapján biztosít lehetőséget az elállási nyilatkozat megtételére, a fogyasztó elállási nyilatkozatát ott is megteheti. Ebben az esetben az eladó a nyilatkozat megérkezését visszaigazolja. A nyilatkozatból egyértelműen ki kell tűnnie a fogyasztó elállási szándékának.
  3. A termék visszaküldése: amennyiben a fogyasztó jelezte az eladó felé elállási szándékát a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 naptári napon belül vissza kell küldenie (postára kell adnia/át kell adnia a futárnak), kivéve, ha a kereskedő vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
  4. A fogyasztó által viselt költségek: a termék visszaküldésének költségét a fogyasztó viseli, kivéve, ha az eladó vállalta ezen költség viselését.
  5. A fogyasztó felel a termék jellegének/tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot (azaz a termék rendeltetésszerű használatra alkalmasságának megállapításához szükséges használatot) meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, amelyet az eladó részére köteles megtéríteni.
  6. Az eladó által viselt költségek: ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, az eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó részére a termék vételárát és a szállítási költséget (amennyiben azt a fogyasztó fizette) a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon, kivéve, ha a fogyasztó kifejezetten beleegyezett abba, hogy az eladó más fizetési módot alkalmazzon. Ha azonban a fogyasztó az eladó által ajánlott legkevésbé költséges fuvarozási módtól (posta/futárszolgálat/stb.) eltérő fuvarozási módon választott, az eladó nem köteles megfizetni az ebből eredő többletköltséget (azaz a legkevésbé költséges és a fogyasztó által választott fuvarozási mód közötti különbözetet.) Az eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak fizetendő összeget (termék vételára +szállítási költség), amíg a terméket a fogyasztó vissza nem küldte/szolgáltatta vagy annak elküldését kétséget kizáróan nem igazolta.
  7. Az elállási jog nem gyakorolható az alábbi termékeket/szolgáltatásokat illetően:

    a)  a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha az eladó a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

    b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac eladó által nem befolyásolható, a 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

    c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

    d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

    e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

    f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

    g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke az eladó által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

    h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

    i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

    j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

    k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

    l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

    m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási/felmondási jogát.

13. Jótállás

 „Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályait tartalmazó 151/2003. Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) alapján a vásárlót, ha fogyasztónak minősül jótállási jog illeti meg az eladó által forgalmazott a Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékekre. A jótállás időtartama egy év; a jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától, vagy ha az üzembe helyezést az eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A Kormányrendelet mellékletében nem szereplő termékek tekintetében a gyártó által biztosított jótállási idő a termék mellett feltüntetésre kerül. Ezzel kapcsolatos problémák felmerülése esetén az üzemeltető pontos információt tud adni.

Jótállás esetében a fogyasztót a jótállási időn belül a meghibásodott termék díjmentes javítása, vagy cseréje illeti meg. A garanciális javítások a gyártási hibából eredő meghibásodásokra terjednek ki. A garancia feltételek a használati útmutatóban levő feltételek betartásával együtt érvényesek. A gyártó a jótállási kötelezettsége alól mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék a fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, és ha a hibát például szakszerűtlen üzembe helyezés okozta, rendeltetésellenes használat okozta, vagy a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása okozta, helytelen tárolás okozta, helytelen kezelés okozta, rongálás okozta, elemi kár, vagy természeti csapás okozta.

Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén. A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. A meghibásodott készüléket közvetlenül webáruházunk szervizpontjára is visszaküldheti a Bestof Kft. 1029 Budapest, Arany J. u. 9/b. címre. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak! A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Az eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy cserét a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb kb. 45 munkanapon belül elvégezze. A jótállás körében végzett tevékenység költségei az eladót terhelik. Egyebekben a jótállásra a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:171-173. paragrafusaiban foglaltak az irányadóak.

14. Kellékszavatosság

A Bestof Kft. eladó hibás teljesítése esetén, az eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a vásárló. Ha a vásárló fogyasztónak minősül, akkor az áru átvételének időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. A két éves elévülési határidőn túl a kellékszavatossági jog már nem érvényesíthető.

Ha a vásárló nem minősül fogyasztónak, akkor az áru átvételének időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Az egy éves elévülési határidőn túl a kellékszavatossági jog már nem érvényesíthető.

A vásárló – választása szerint – kérheti az áru kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladó számára – a másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát az eladó költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Az áru jelentéktelen hibája miatt a vásárló az elállás jogával nem élhet. A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot. A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az eladóval közölni. Ha a vásárló fogyasztónak minősül, akkor a hiba felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül köteles azt közölni a Bestof Kft. eladóval.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének - a hiba közlésén túl - feltétele, hogy a vásárló igazolja, hogy a terméket a Bestof Kft. eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Bestof Kft. eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a vásárlónak felróható okból (például szakszerűtlen üzembe helyezés okozta, rendeltetésellenes használat okozta stb.) keletkezett, akkor nem köteles a vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

15. Termékfelelősség/termékszavatosság

A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 13. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot, vagy termékfelelősségi igényt érvényesíthet. A vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékfelelősségi igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. A termékfelelősségi igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékfelelősségi igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékfelelősségi igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával, vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

16. Panaszok intézése

A vásárló a webáruháznak az áru (szolgáltatás) fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, mulasztására vonatkozóan szóban vagy írásban teheti meg panaszát. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a webáruház üzemeltetőjének ügyfélszolgálati elérhetőségeivel.

A Bestof Kft. üzemeltető a vásárlók, felhasználók panaszáról jegyzőkönyvet köteles felvenni az üzemeltető adati között megjelölt helyen, és a panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt köteles megőrizni. Az üzemeltető a hozzá érkezett panaszt a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ ad. Amennyiben a panaszra az üzemeltető elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. Az üzemeltetővel kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

17. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:

Amennyiben a Bestof Kft. eladó és vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat az eladó székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is.

A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az eladót együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a békéltető testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben az eladó székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, az eladó együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Budapesti Békéltető Testület.

Elérhetőségei:

  • Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
  • Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
  • E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
  • Központi telefonszám: +36 1 488 2131
  • Fax: +36 1 488 2186

18. Bírósági eljárás kezdeményezése

A vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi XCCC. rendelkezései szerint.